Corona protocol spelers

 Blijf thuis:

  • als je de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebben gehad: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • als iemand in je huishouden koorts (vanaf 38°C) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten en naar buiten;
  • als iemand in je huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat men tot veertien dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot veertien dagen na het laatste contact waarop deze persoon nog besmettelijk was (volg hierin het advies van de GGD);
  • als je het nieuwe coronavirus hebben gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) minimaal zeven dagen thuis na de uitslag van de test;
  • zolang je in thuisisolatie zitten, omdat er dan direct contact is geweest met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld;
  • spelers uit risicogroepen analyseren zelf hun risico of zij naar de training komen. Raadpleeg desnoods je huisarts en meldt de uitkomst bij je trainer;

Naar de training:

  • kom alleen naar de voetbalvereniging als er voor jou een training gepland staat met jouw team. Op andere tijden is het sportpark verboden terrein;
  • kom zoveel mogelijk lopend of met de fiets naar het voetbalcomplex;
  • kom in sportkleding naar de training en neem je eigen gevulde bidon mee. Aanwezige kleedkamers zijn gesloten. Je kunt ook niet douchen, zorg dat je thuis naar het toilet bent geweest;
  • Was thuis je handen en onderarmen voor en na de training min. 20 seconden met water en zeep;
  • kom niet eerder dan vijf minuten voor aanvang van de training naar het voetbalveld. Je loopt rechtsom de voetbalkantine (langs de haag a/d kant v/d Singel). Loop direct naar het veld waar je training hebt (zie het trainingsschema);

Tijdens de training:

  • hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;
  • Raak je gezicht zo min mogelijk aan;
  • Schudt geen handen;
  • Raak je gezicht zo min mogelijk aan;
  • Je gaat direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • Jeugdleden, trainers en vrijwilligers vanaf 12 jaar houden anderhalve meter (twee armlengtes) afstand van ieder andere persoon buiten jouw huishouden. Ook tussen kinderen van 12 jaar en jonger en de trainer is anderhalve meter afstand;
  • Er zijn maximaal 6 spelers (12+ jaar) of 8 spelers (kinderen t/m 12 jaar) op één veld. Je blijft de hele training op hetzelfde veld;
  • Raak het net en de palen niet aan;
  • bij de trainingen waar leeftijdsgroepen zijn vermengd, gelden de regels die voor de categorie 13 jaar en ouder gelden;
  • Volg altijd de aanwijzingen op van de organisatie: de trainers, het corona aanspreekpunt, corona coördinator en (jeugd-)bestuursleden; blijf bij je eigen trainingsgroep wanneer er meerdere trainingsgroepen op de voetbalvereniging actief zijn;

Na de training:

  • Ga je meteen naar huis;
Geplaatst in bestuur en getagd met .